Dag 478

Våran två-årsdag. Två saker har hänt idag.
 
När jag gick hem från affären i morse hade jag handlat lite för tunga grejer, så jag fick stanna till lite då och då för att vilar armar och händer. Då kom en karl cyklandes upp jämte mig. Han hade jobbkläder från ett företag som anställer personer med funktionshinder. Han visade mig att han ville hjälpa mig med mina kassar, tog en i cykelkorgen, och en på pakethållaren, och sen gick vi. Det tog kanske 5 minuter, och när vi kom fram till mitt hus försökte jag ta mina kassar, men han lyfte upp dem, och ville hjälpa mig. Han bar in de hela vägen in i köket, och tittade frågande på mig, om det var ok att ställa dem på köksbordet. Jag försökte bjuda honom på en frukt, men han ville inte ha, log, skakade min hand, gav mig en liten kram, pussade mig på båda kinderna, och en gång i pannan. Sen undrade han om jag hade barn, och jag sa nej, gick in i vardagsrummet för att hämta en bild på mig och M, och visade att det var min pojkvän. Han följde efter mig in i vardagsrummet, log igen, skakade min hand, gav mig en liten kram, och tog sen tag i mitt huvud och försökte kyssa mig. Jag sa nej, och försökte knuffa bort honom, men han höll i hårdare. En känsla jag inte känt på så länge kom över mig, På en sekund hann tänka att jag vet vart han jobbar, och att jag minns på ett ungefär vad han heter, även om namnet är vanligt i något annat land kan det inte finnas så många som jobbar där som har liknande namn, så om något händer borde jag kunna ta reda på vem han är, och balkongdörren är öppen, klockan är nästan 10, så nån borde höra mig. Sen sa jag NEJ högre, och knuffade bort honom. Han såg ut som han inte insåg att det han gjorde var fel, han log igen, skakade min hand, tackade, vinkade och gick. 
 
Förut trodde jag den största instagram-händelsen i mitt liv var när tatueringsstudion i Houston gillade en bild på en tatuering de gjort. Men den känslan gick över när en av finalisterna av Hela Sverige Bakar gillade en bild på en grej jag bakat. Men nu. Nu har något ÄNNU större hänt. För 67 veckor sen, när M precis lämnat Sverige, och jag behövde göra något hade jag och en kompis en filmkväll. Vi fixade tapas, drack vin, och kollade på The Intouchables. Fotot har bara legat där, ingen har brytt sig om det på länge. Tills idag. När Omar Sy, från The Intouchables har blivit den 13:e personen att gilla fotot. ´Ba whaaat?
 
 
Det var det. Nu ska jag hämta lite körsbär, leta efter en bra film, och spendera resten av dagen i sängen också- även om jag vet att jag kommer ha ont i ryggen imorgon. 

Kommentera här: